Sunday, November 8, 2009

manusia bertopeng

setelah beberapa hari aku balik ke kampung,aku ingin mencoretkan sesuatu disini..banyak berita yang telah dapat aku tangkap semasa pulang ke kampung beberapa hari lepas...apa yang yang telah berlaku ke atas dunia kita sekarang,banyak jenayah yang semakin berleluasa...islam semakin tidak diendahkan,tapi kita perlu memulihkan perkara ini daripada terus berlaku..

perkara pertama yang aku ingin kongsi ialah perkara yang berkenaan dengan amalan syirik..gara-gara seorang gadis yang tidak diizinkan ibubapanya untuk mengahwini seorang ustaz yang sudah lanjut usia,gadis ini telah diseksa dengan kejam..

hal ini telah berlaku sejak beberapa tahun yang lepas,tapi sehingga sekarang seksaan itu masih berlanjutan terhadap gadis tersebut..gadis ini tidak diizinkan berkahwin disebabkan umurnya yang masih muda dan masih bersekolah..

oleh hal demikian,ustaz ini telah melakukan sesuatu terhadap gadis tersebut..perkara yang dilakukan ustaz ini sangat kejam..walaupun bergelar ustaz,tapi hanya zahir pada gelaran nama sahaja..gadis ini telah 'dibuat' oleh ustaz ini..kata orang 'dibuat orang'..

gadis ini akan dirasuk oleh 'buatan' ustaz ini hanya apabila masuk waktu solat..apabila tiba waktu solat,gadis ini akan meronta-ronta dan merasakan seakan-akan ada 'benda' sedang mencekik dia..sangat menyedihkan..aku tidak sanggup untuk melihat penderitaan yang dihadapi oleh gadis ini..

kadang-kadang,'benda' ini juga akan merasuk kakak kepada gadis ini..kakak gadis ini merasa seperti ada 'benda' sedang menikamnya di leher..sampai sekarang perkara ini masih berlanjutan..kenapa perlu menyeksa??

perkara kedua yang aku ingin kongsi ialah satu lagi berkenaan lelaki yang bertopengkan apa pun aku dah tak tahu dah..ini bukan berlaku kepada seorang gadis,tapi kepada seorang budak perempauan..

sangat menyedihkan...kesuciaan budak yang yang tidak bersalah ini telah diragut oleh seorang lelaki yang tidak berperikemaanusiaan..dalam sekelip mata,perkara ini telah menjadi satu titik yang sangat hitam terhadap budak perempuan ini..

perjalanan dia masih panjang untuk merasa kegembiraan di atas muka bumi Allah ini..tapi disebabkan lelaki yang boleh dipanggil binatang ini,hidupnya telah hancur lebur dan berkecai..seumpama sudah tiada makna untuk hidup..dia akan kurang dihargai..Ya Allah,apa yang telah berlaku di muka bumi ini sekarang..

lelaki yang menjadi tempat untuk seseorang perempuan berlindung sudah tidak boleh diguna pakai..bagaikan harapkan pagar,pagar makan padi..sedarlah wahai manusia-manusia,kita masih bergantung kepada Allah..kita akan kembali kepada Allah...

No comments:

Post a Comment