Sunday, November 15, 2009

ampunkan daku

pada pagi yang dingin dan menenangkan hari ini,
aku megambil kesempatan untuk sujud kepada Illahi
setelah sepanjang beberapa minggu aku mengahadapi ujian dan tarbiah di dunia ini..
aku meluangkan sedikit masa untuk memuhasabahkan kembali diriku..

telah banyak dosa-dosaku kepadaMu Ya allah..
sudah banyak dosaku selama ini Ya Allah..
selama ini aku diliputi dosa-dosaku Ya Allah..

aku bertaubat dan memohon ampun kepadaMu Ya Allah
ampunkan segala dosaku selama ini..
selama ini aku jahil...
aku bertaubat Ya Allah..
terimalah taubatku Ya Allah..

hanya kepadaMu aku memohon dan berserah
tambahkan imanku..
tetapkan imanku..
kuatkanlah imanku..
tebalkan benteng keimananku..
supaya tidak mudah tergoda dengan hasutan musuh-musuhMu
dan nafsu kejahatan yang sentiasa merasuk hamba-hambaMu...

Ya Allah
ampunkan dosa kedua ibubapaku..
dosa sahabat-sahabatku..
dan dosa orang-orang islam..
yang dalam kalangan mereka telah banyak yang leka dengan duniawi..

aku hanya insan kerdil yang menumpang di dunia pinjamanMu ini
aku hanya seorang musafir..
aku datang daripadaMu dan hanya kepada Engkau aku kembali..
pimpinlah hamba Ya Allah..
aku menyerahkan segalanya hanya kepadaMu..

No comments:

Post a Comment