Monday, May 9, 2011

hari pertama membosankan

alhamdulillah aku berjaya mendaftarkan diri sebagai pelatih di syarikat air kelantan sdn bhd...semuanya berjalan lancar..cuma satu perkara yang ada di sini tapi mungkin tiada di tempat lain...mesti pembaca post ini ingin mengetahui bukan??

belom pernah lagi seumur hidupku aku menjumpai mana-mana syarikat atau jabatan yang mewajibkan kakitangan mereka mendengar tazkirah agama pada setiap minggu..di syarikat ini,pada setiap hari isnin,mereka mewajibkan setiap staf menyertai kuliah agama di masjid berdekatan..aku pon sempat la mengikuti tazkirah pagi tadi sebelum aku di beri leteran panjang oleh pengurus jabatan..

pada jam 0930H,selepas tazkirah...aku bersama seorang lagi budak praktikal di beri leteran panjang tentang syarikat..satu lagi benda aku jumpa,si budak praktikal sorang ag ni lelaki...ktrg punya no belakang i/c tu yg memeranjatkan...
aku punyer : 03-5728
dia punyer : 03-5729

selepas itu,kami d kehendaki melapor diri di loji masing2,aku punyer loji adalah loji rawatan air kg.puteh..dengan senang hatinyer aku pergi melapor kat penyelia di loji...aku ingatkan tugas aku mencabar,tapi sangaaatlah membosankan....air di loji hanya akan diperiksa pH,turbidity,iron,alum pada setiap 4 jam...pada masa renggang itu,aku hanya jadi minah tunggu meja...semua pekerja di loji adalah lelaki...arrgghh,lagi la membosankan aku....

hari pertama sangat membosankan,tapi kita tunggu hari2 kemudian plak...cmner aku nak hadapi kebosanan selama 3 bulan di sana???

2 comments: